ビッグワールドテクノロジーを採用するガンホー・オンライン・エンターテイメントでは、「北斗の拳ONLINE」のプロモーションの一環としてユニークな試みを行っている。
さすが、日本を代表するオンラインエンターテイメント会社だ。
オンラインでのマーケティングだけでなく、ゲームユーザー層を熟考したオフラインのアプローチではないだろうか。
カップラーメン市場のメジャープレイヤーであるエースコック社とタイアップし、すべてのユーザーが避けては生きていけない食品という究極のコモディティ商品とのコラボレーションだ。
「北斗の拳ONLINE 漆黒の豚骨ラーメン大盛り」を購入すると、北斗の拳ONLINEのアイテムコードが印字されたチケットが付いてくる。
1 comment:
Here's the English summary for this post:
GungHo's Hokuto no Ken's Unique Marketing Tie Up - with Noodles!
We know gamers eat a lot of instant noodles and here in Japan, that can actually pay off in game!Hokuto No Ken (Fist of the North Star) Online Special Pork Instant Noodles - made by ACE COOK gives you a special in-game item voucher in every delicious bowl.
By typing in the redemption code found on the ticket, users can acquire the following special items in the in-game shop.
1st prize: Kenshiro Army suit (Jacket and Pants set) and in-game food item “Pork Noodles.”
2nd Prize: Baby Piggy Jacket and in-game food item “Pork Noodles.”
3rd Prize: Baby Piggy Pants and in-game food item “Pork Noodles.”
The campaign runs through the end of November 2008.
Post a Comment